ORGANIZAČNÍ POKYNY K PROJEKTOVÉMU DNI „NAPŘÍČ ČESKEM"
ORGANIZAČNÍ POKYNY K PROJEKTOVÉMU DNI „NAPŘÍČ ČESKEM"
1. TU nadiktují žákům 4. - 9. tříd do ŽK:
V pondělí 13.6. v rámci projektového dne skončí vyučování (projekt) mezi 13 - 13.30 h.
Do TK zapíší TU k 13.6.: Celoškolní projekt-Napříč Českem + podpis TU
2. Docházka
Vyučující zkontrolují ve svých skupinách hned ráno docházku. Během 1. vyuč. hodiny si všechny skupiny obejdu a zapíši si chybějící žáky, jejich jména a třídu vyvěsím na nástěnkách v obou sborovnách, aby si mohli třídní učitelé udělat docházku do TK.
3. Kvizová otázka
Každá skupina vymyslí za svůj kraj l zajímavou otázku do kvizu. Odevzdá mi do
pátku 10.6. nebo nejpozději do 9.00 v den projektu (i se správnou odpovědí!).
14 skupin = 14 krajů = 14 otázek
Z nich vypracuji kviz, který rozdám žákům do každé skupiny během projektového
dne, nejpozději do 11 hod.
Pozn.: Vymyslete nějakou opravdu zapeklitou nebo vtipnou otázku, ale takovou, na
kterou žáci naleznou odpověď ve vaší prezentaci (stánku).
4. Časový harmonogram
8.00 - kontrola docházky
8.05 - 8.20 - seskupení nashromážděného materiálu
8.20 - 11.30 - skupinová práce v učebně - zpracování materiálů o příslušném kraji
do podoby výsledné prezentace, stánku 11.30 - 12.00- instalace prezentací na chodbách školy 12.00- 13.00-„putování žáků po krajích" + oběd 13.00 - 13.30 - ukončení projektového dne
Časy jsou orientační, rozplánujte si práci podle doby oběda tak, aby děti mohly odcházet nejpozději ve 13.30 domů Či do družiny.
Malé přestávky si udělejte podle potřeby (WC, svačina), ale nenechávejte děti zbytečně běhat po škole. Velkou přestávku bychom měli společnou, dozory na chodbách: Váš ( Stará budova, přízemí), Šmb (Stará budova, l .podlaží), Jež (Nová budova, 1. podlaží), vyuč.l. stupně (Nová budova, 2. podlaží, domluvte se mezi sebou).
5. Rozmístění prezentací, stánků na chodbách školy
Stará budova-přízemí: č.ll (Jihomoravský kraj, Cou), č.12 (Olomoucký kraj, Kos),
č. 3 (Jihočeský, Kaň)
Stará budova - mezípatro: Č.14 (Moravskoslezský, Fi), č.6 (Ústecký, Fe) Stará budova- 1.patro: č.10 (Vysočina, Dou), č.l (Praha, Zu), č. 8 (Královehradecký,
Šu)
Nová budova - l. patro: č. 5 (Karlovarský, Ker), č. 13 (Zlínský, Dob) Nová budova - mezipatro a 2.patro: č. 4 (Plzeňský, Kul), č. 2 (Středočeský, Piu), č. 7
(Liberecký, Zach), č 9 (Pardubický, Ksá)
6. Oběd
Vystřídáme se po skupinách a vrátíme se zpět do „své" učebny, kde pokračujeme v práci.
Během této doby by měli žáci vypracovávat kviz. Učitel rozdá kviz každému žákovi, děti chodí samy po chodbách školy a hledají ve vystavených prezentacích odpovědi na kvizově otázky (pózu.: číslo otázky = číslo kraje). Děti mohou mezi sebou spolupracovat. Na chodbách budou umístěny rozcestníky, aby se mohly děti snadno orientovat. Vyplněný kviz pak vhodí do krabice, která bude označena nápisem KVÍZ a umístěna před sborovnou 2.stupně. Žáci získávají body za správné odpovědi pro svou třídu. Kviz bude vyhodnocen v následujících dnech.
Během doby, kdy Žáci chodí po škole s kvizem, prosím vyučující, aby se také pohybovali po chodbách školy a na děti dohlíželi.
Čas na kviz si rozložte podle doby vašeho oběda, tj. skupiny, které jdou obědvat už ve 12 h, budou pracovat na kvizu až po obědě, naopak ty skupiny, které obědvají jako poslední, si kviz vyplní před obědem a po něm pak mohou jít žáci domů. Družinové děti pošlou vyučující k šatnám, kde na ně budou čekat vychovatelky mezi 13 -13.15 a odvedou si je do družiny.
Odchody na oběd:
12.00 Moravskoslezský (Fi) + Zlínský (Dob)
12.10 Olomoucký (Kos) + Jihomoravský (Cou)
12.20 Vysočina (Dou) + Pardubický (Ksá)
12.30 Královehradecký (Šu) + Liberecký (Zach)
12.40 Ústecký (Fe) + Karlovarský (Ker)
12.50 Plzeňský(Kul) + Jihočeský (Kaň)
13.00 Středočeský (Piu) + Praha (Zu)
7. Různé
Během projektu bude k dispozici počítačová učebna s dozorem (Jež), kde můžete dohledávat informace, tisknout nadpisy a nápisy atd.
V pátek před projektovým dnem budou ve sborovně 2. stupně nachystány velké papiry na plakáty a pomůcky (lepidla, izolepy, barevné papíry, fixy apod.), ale zřejmě jich nebude dostatek, tak raději poproste děti ve své skupině, ať si vezmou základní potřeby s sebou (nůžky, pastelky, fixy...).